fbpx

Wolt: Podniky reagujú na záujem o rastlinné stravovanie

 Aplikácia Wolt a rastlinné jedlá
Zdroj: Wolt

Zákazníci a zákazníčky si rastlinné jedlá objednávajú čoraz častejšie, ako vyplýva z dát donáškovej služby Wolt. Podiel objednávok s vegetariánskymi a vegánskymi jedlami sa medziročne zvýšil o 21 %, čo potvrdzuje stúpajúci trend rastlinného stravovania na Slovensku. 

Donáškové služby si počas pandémie COVID-19 obľúbilo mnoho ľudí. Slovenskí zákazníci a zákazníčky si mohli objednávať aj cez Wolt, platformu na doručovanie jedla. Na Slovensku pôsobí od roku 2019. Vo Wolte súčasne evidujú viac ako 50 prevádzok, ktoré ponúkajú prevažne rastlinné menu. Rastlinné jedlá už ponúka aj množstvo konvenčných reštaurácií (pozn. redakcie: prevádzky ponúkajúce prevažne jedlá s obsahom živočíšnych zložiek), ktoré reagujú na rastúci trend rastlinného stravovania. 

Aplikácia Wolt a raňajkové rastlinné jedlá
Zdroj: Wolt

Rastúci trend

„Podiel vegánskych a vegetariánskych objednávok sa medziročne zvýšil o 21 %, pričom aktuálne výraznejšie rastie vegánska ako vegetariánska kuchyňa,” opisuje aktuálne dáta Adam Lazár, Marketing Manager pre Wolt Slovensko. Za týmto číslom sa môžu skrývať snahy zákazníkov a zákazníčok o zdravšie stravovanie, ako aj úsilie o udržateľnejší životný štýl. Reštaurácie reagujú na tento trend obohacovaním ponuky o rastlinné možnosti.

V porovnaní s inými európskymi krajinami majú slovenské reštaurácie v ponuke rastlinných jedál čo-to doháňať. Môžeme však očakávať zvýšenie počtu prevádzok s rastlinnou ponukou. „V tomto segmente očakávame silný nárast, a to nielen kvôli vyššiemu počtu čisto rastlinných prevádzok, ale najmä vďaka nárastu množstva prevádzok, ktoré zaraďujú do ponuky aj vegánske a vegetariánske jedlá,” hovorí Adam Lazár.

Rastlinné jedlá totiž nevyhľadávajú len tí, ktorí sa stravujú vegetariánsky či vegánsky. Mnoho ľudí sa snaží o tzv. flexitariánstvo, vedomé obmedzovanie spotreby živočíšnych výrobkov. „Tento trend, samozrejme, evidujú aj gastro prevádzky, na čo reagujú svojou ponukou aj tie, ktoré doposiaľ ponúkali najmä živočíšne produkty,” vysvetľuje Lazár.

„Podiel vegánskych a vegetariánskych objednávok sa medziročne zvýšil o 21 %, pričom aktuálne výraznejšie rastie vegánska ako vegetariánska kuchyňa.”

Adam Lazár, Marketing Manager pre Wolt Slovensko

Dnes už nájdeme rastlinné alternatívy aj v prevádzkach, ktoré boli dlho známe najmä cez mäsité jedlá, ako napr. burgrárne. „Ponuka rastlinného stravovania sa zlepšuje a počet prevádzok pribúda,” opisuje Lazár súčasnú situáciu. Prevádzky takto odpovedajú na všeobecný trend a snahu ľudí byť zodpovednými v stravovaní. 

Najrozmanitelnejšiu ponuku rastlinných jedál nájdeme v Bratislave. V menších slovenských mestách taký široký výber zatiaľ nie je. „Verím, že aj tu bude ponuka narastať,” hovorí Lazár. 

Wolt záujem podporuje

V aplikácii či na webovej stránke Woltu majú podniky, ktoré ponúkajú rastlinné jedlá, špeciálnu kategóriu. Vďaka tomu sú viditeľnejšie pre ľudí preferujúcich rastlinnú stravu.

Zákazníci a zákazníčky môžu od septembra využiť akciu „vege cashback”. Pri objednávkach vo vegetariánskych a vegánskych prevádzkach získajú kredit vo výške až do 20 % z hodnoty objednávky. Akcia zatiaľ trvá do 6. novembra, Wolt zvažuje aj jej možné predĺženie. „Vege cashbackom” chce zdôrazniť svoju podporu rastlinného stravovania: „Naším cieľom je motivovať ľudí, aby nešlo o jednorazovú objednávku, ale aby vyskúšali jesť bezmäsito pravidelnejšie a objavovali ďalšie rastlinné podniky,” zakončuje Lazár.

Maskot Wolt so zeleninou a ovocím
Zdroj: Wolt

Páči sa? Zdieľajte!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin