fbpx

Potraviny na rastlinnej báze sú čoraz silnejším kulinárskym trendom, tvrdí Tesco

Rastlinné alternatívy Tesco Plant Chef umiestnené na stole
Zdroj: Jem pre Zem (autorka foto: Diana Rodáková)

Tesco sa zaviazalo zvýšiť predaj rastlinných alternatív mäsa o 300 % do roku 2025. Týmto krokom sa snaží podporovať zdravšie stravovanie zákazníkov a zákazníčok a zároveň odpovedá na rastúci spotrebiteľský dopyt po týchto potravinách.

„V Tesco dlhodobo vnímame rastúci dopyt zákazníkov nielen po rastlinných produktoch, ale i po zdravších potravinách, aj výrobkoch pre špeciálnu výživu vo všeobecnosti,” vysvetľuje pre Jem pre Zem Katarína Pšenáková, Government & Corporate Social Responsibility Manager pre Tesco. Podpora zdravého stravovania bola hlavným motívom, prečo sa Tesco rozhodlo zvýšiť predaj rastlinných alternatív mäsa do roku 2025 až o 300 %. Chce tak uľahčiť nakupovanie zdravších a udržateľnejších potravín. Kvôli tomuto účelu tiež Tesco začne upravovať receptúry svojich značiek a zväčšovať ponuku zdravých potravín.

Zdroj: Jem pre Zem (autorka foto: Diana Rodáková)

Rastlinná ponuka v Tesco

Tesco v súčasnosti na Slovensku ponúka celkom 234 produktov na rastlinnej báze. V sortimente aktívne pribúdajú rastlinné alternatívy: „Ešte minulý rok sme rozšírili náš sortiment o nové výrobky, ako napríklad vegánske syry či rastlinné burgery.” V regáloch Tesco nájdete aj rastlinné náhrady rybích prstov, ako v jednom z mála reťazcov. Tým však reťazec v obohacovaní ponuky nekončí: „Do budúcna plánujeme rozširovať sortiment alternatívnych rastlinných produktov,” dodáva Pšenáková.

Tieto kroky výrazne zjednoduchšia nakupovanie potravín širokej spotrebiteľskej základni. Na svoje si prídu ľudia uprednostňujúci potraviny bez živočíšnych zložiek, či tí, ktorí aktívne znižujú spotrebu týchto potravín, ale aj ľudia s alergiami, intoleranciami, alebo špeciálnymi výživovými potrebami.

Tesco Plant Chef burger položený na stole
Zdroj: Jem pre Zem (autorka foto: Diana Rodáková)

Podľa hodnotenia Rastlinný reťazec roka 2020 malo Tesco širokú ponuku mliek, jogurtov či smotán na rastlinnej báze a štedrý výber rastlinných sladkostí a čokolád. Dáta z leta 2020 ukázali, že Tesco v tom čase neponúkalo žiadne rastlinné alternatívy syrov. Reakcia Tesco nenechala na seba dlho čakať a už v októbri mohli zákazníci a zákazníčky nájsť v ponuke 4 typy rastlinných alternatív syrov. Reťazec ponuku ďalej rozšíril v júni tohto roka o ďalších 5 rastlinných syrov.   

„V Tesco si uvedomujeme, že potraviny na rastlinnej báze sa stávajú čoraz silnejším kulinárskym trendom a zákazníci ich v obchodoch sami aktívne vyhľadávajú,” vysvetľuje Pšenáková. Aj preto Tesco založilo privátnu značku Plant Chef, cez ktorú sa snaží vyhovieť potrebám zákazníkov a zákazníčok, ktorí vyhľadávajú alternatívy na rastlinnej báze. Na ďalšie výrobky pod značkou Plant Chef sa spotrebitelia a spotrebiteľky môžu tešiť na jeseň.„V Tesco si uvedomujeme, že potraviny na rastlinnej báze sa stávajú čoraz silnejším kulinárskym trendom a zákazníci ich v obchodoch sami aktívne vyhľadávajú.”

V Tesco si uvedomujeme, že potraviny na rastlinnej báze sa stávajú čoraz silnejším kulinárskym trendom a zákazníci ich v obchodoch sami aktívne vyhľadávajú.

Katarína Pšenáková, Government & Corporate Social Responsibility Manager pre Tesco

Podpora udržateľnosti a zdravia

„Na Deň vyčerpania prírodných zdrojov (Earth Overshoot Day) sme spolu s WWF (pozn. redakcie: Svetový fond na ochranu prírody) na Slovensku oznámili začiatok spolupráce, ktorá má dlhodobý cieľ podporovať udržateľnosť pri nakupovaní v Česku, Maďarsku a na Slovensku,” hovorí Pšenáková. Je to jeden z krokov, ktorým chce Tesco znížiť vplyv potravinárskeho priemyslu na planétu a zachovať udržateľnú produkciu a konzumáciu.  

Udržať sa v dobrej kondícii je v súčasnej dobe dôležitejšie než kedykoľvek predtým. Tesco si uvedomuje, že vyvážená strava patrí k najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť. Preto sa zaväzuje, že zákazníkom a zákazníčkam uľahčí prístup k cenovo dostupným, zdravým a udržateľným potravinám: „Chceme zákazníkov inšpirovať na pozitívnu zmenu a rozhodnutia aj v oblasti výživy, ktoré budú významné pre ich zdravie aj našu planétu,” dodáva na záver Pšenáková.  

Tesco Plant Chef rybie prsty položené na stole
 Jem pre Zem (autorka foto: Diana Rodáková)

Chcete sa dozvedieť viac o Tesco a jeho stratégii v oblasti rastlinných alternatív? V tom prípade nezmeškajte konferenciu PLANT-POWERED PERSPECTIVES SLOVAKIA 2021, kde sa Erik Šiatkovský, obchodný riaditeľ pre Tesco na Slovensku, zúčastní panelovej diskusie na túto tému. Konferencia sa bude konať online, 14. októbra 2021. Zakúpte si vstupenky ešte dnes a vychutnajte si konferenciu plnú profesionálnych rečníkov a rečníčok z oblasti retailu či výrobcov potravín!  

Plant-Powered Perspectives banner

Páči sa? Zdieľajte!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin