fbpx

3 júla, 2019

Raňajky

Rastlinná verzia “rybacej” nátierky

3. júla 2019 Čas prípravy10 min. Kuchyňa Slovenská Európska Typ jedla Predjedlo Raňajky Nátierky Spôsob Varenia / Prípravy Miešanie Ingrediencie 200 g uvareného cíceru 30 g rastlinného masla 15 g nori vločiek (dostupné v obchodoch so zdravou výživou) 10 g

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Rastlinné plnené cestovinové mušle

(recept na dve porcie) 1 menší karfiol 250 ml rastlinného mlieka 15 g lahôdkového droždia 0,5 dcl bieleho suchého vína citrónová šťava z ½ citróna sušený cesnak soľ mleté čierne korenie 180 g bazalkového tofu 1 cibuľa 3-4 hrnčeky mladého

Pozrieť »

Kuskus so zeleninou v kokosovej omáčke

100 g kuskusu 150 g mrazenej zeleniny (ideálne zmes kukurica, hrášok, mrkva, fazuľové struky) 100 ml kokosovej smotany na varenie voda soľ čierne korenie kurkuma kari čili citrónová šťava olej 1. Kuskus zalejeme vriacou vodou tak, aby bol akurát pokrytý,

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Plnený baklažán

800 g baklažánu 450 g paradajok 45 g stopkového zeleru 1 stredne veľká cibuľa 1 strúčik cesnaku 2 lyžice olivového oleja 1 lyžica petržlenovej vňate 5 g cukru štipka škorice štipka soli citrónová šťava z 1/2 citróna 1. Rúru si

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Pizza slimáky

275 g lístkového cesta 180 g bazalkového tofu 50 g olív 150 g paradajok 150 g špenátu kečup oregano, bazalka, cesnak 1. Lístkové cesto si rozvaľkáme, potrieme vrstvou kečupu, posypeme oreganom, bazalkou a pretlačeným cesnakom. 2. Na to nastrúhame bazalkové

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Cuketové rezance s ľanovými semienkami

150 g bezvaječných cestovín (rezance alebo iný druh cestovín) 3-4 pl ľanových semienok 100 g cherry rajčín (ľubovoľné) 1 cibuľa 2 strúčiky cesnaku olej (aby cestoviny neboli suché) soľ čierne mleté korenie 1. Cuketu si nastrúhame na najhrubšej strane strúhadla.

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Quinoa burger

50 g quinoi 75 g hnedých šampiňónov 1 červená cibuľa 3 strúčiky cesnaku 25 g ovsených vločiek (jemných) 75 g nastrúhanej červenej repy 1 čl škrobu (zemiakový alebo kukuričný) grilovacie korenie soľ, čierne korenie 5 ml olivového oleja horčica ľadový

Pozrieť »
Dezerty

Nepečený makový koláč

100 g pohánky 40 g ďatlí 120 g zrelého banánu 250 g mletého maku 30 ml agáve sirupu 30 g strúhaného kokosu škorica voda 3. V mixéri rozmixujeme pohánku na múku. Pridáme 3 lyžice vody, datle, polovicu banánu, škoricu a rozmixujeme na

Pozrieť »
Dezerty

Ovsené sušienky

240 g prezretých banánov 200 g ovsených vločiek 1. Rúru si rozohrejeme na 200 stupňov. Plech si vystelieme papierom na pečenie. 2. Banány roztlačíme v miske na kašu, pridáme ovsené vločky a poriadne zamiešame, aby vznikla hustejšia hmota. 3. Takto

Pozrieť »
Raňajky

Arašidový toast

50 g arašidového masla 1 banán toastový chlieb Z toastu si spravíme suché hrianky. Následne ich natrieme najprv arašidovým maslom a poukladáme naň nakrájaný banán na kolieska a snack či raňajky máme hotové.

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Fazuľovo-avokádový šalát

140 g červenej fazule (uvarená alebo z konzervy) 80 g kukurice 50 g cherry rajčín 35 g avokáda 80 g červenej papriky limetka, olivový olej soľ, čierne korenie, koriander 1. Cherry rajčiny a avokádo nakrájame na kúsky, k tomu pridáme

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Šampiňónové chilly

15 g zeleru 35 g červenej papriky 40 g cukety 150 g paradajok 75 g fazule pinto (prípadne iný druh) 40 g kukurice 50 g šampiňónov ¼ červenej cibule 1 malý strúčiky cesnaku 80 ml zeleninového vývaru rajčinový pretlak chilli

Pozrieť »
Dezerty

Makové guličky

200 g mletého maku 200 g hrozienok (alebo brusníc) namočených na 30 minút v teplej vode 50 g strúhaného kokosu 100 g mletých orechov voda 1. V mixéri rozmixujeme mak, hrozienka, mleté orechy a 2 lyžice vody. 2. Z rozmixovanej hmoty vytvarujeme

Pozrieť »
Dezerty

Muffiny

10 g mletých ľanových semiačok 60 ml vody 250 g hladkej múky 200 ml detskej jablkovej výživy 100 ml slnečnicového oleja 20 g vanilkového cukru trstinový cukor strúhaný kokos soľ prášok do pečiva rastlinná horká čokoláda/orechy (podľa preferencie na zdobenie)

Pozrieť »
Dezerty

Levanduľová zmrzlina

400 ml plnotučného kokosového mlieka (obsah tuku 20%) 80 g mrazených čučoriedok 2 pl sušenej levandule 15 ml javorového sirupu vanilkový extrakt 1. Kokosové mlieko necháme prevrieť, vmiešame doň levanduľu a necháme 5 minút lúhovať. Mlieko následne precedíme cez sitko do

Pozrieť »
Raňajky

Bageta s nátierkou a pečenou zeleninou

1 balenie sojakrému (Lunter) 200 g šampiňónov 150 g kápie koriander pečivo (chlieb, bageta) olivový olej lahôdkové droždie šťava z ½ citróna soľ 1. Šampiňóny očistime, nakrájame a opečieme na panvici strochou olivového oleja. Po cca 2 minútach pridáme nakrájanú

Pozrieť »
Raňajky

Domáci rastlinný jogurt

4 hrnčeky rastlinného mlieka 1 hrnček kešu orieškov 1 konzerva kokosového mlieka (čím vyšší je podiel tuku tým lepšie) 3-4 pl bieleho rastlinného jogurtu s jogurtovou kultúrou Predpríprava: A. Kešu si na 1 až 2 hodinky namočíme do vlažnej vody.

Pozrieť »
Polievky

Mrkvovo-zázvorová polievka

2 mrkvy 1,5 hrnčeka vývaru (alebo vody) 10 – 20 g zázvoru (podľa preferencie štipľavosti) 1 cibuľa 4 strúčiky cesnaku 1 čl oleja 1/2 hrnčeka kokosovej smotany na varenie kurkuma, čierne korenie, soľ, vegeta štipka citrónovej šťavy 1. Na oleji

Pozrieť »