15 júla, 2019

Hlavné jedlá

Zapekané plnené portobello

15. júla 2019 Čas prípravy35 min. Kuchyňa Slovenská Európska Typ jedla Predjedlo Hlavný Chod Spôsob Varenia / Prípravy Varenie Pečenie Vhodné pre typy stravy Bezlepková diéta Ingrediencie 1 čl olivového oleja 1 portobello šampiňón (na plnku) 1/2 cibule 4 veľké

Pozrieť »
Raňajky

Vanilková krupica s granátovým jablkom

Čas prípravy15 min. Kuchyňa Slovenská Európska Typ jedla Raňajky Dezert Spôsob Varenia / Prípravy Varenie Ingrediencie 1/2 granátového jablka 1/2 hrnčeka krupice 2,5 hrnčeka rastlinného vanilkového mlieka vanilková aróma (iba ak sme použili obyčajné rastlinné mlieko) vanilkový cukor škorica (voliteľné)

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Karfiol ala krídelká s pečenými zemiakmi

(inšpirované od Surová dcérka) 1 karfiol 1 hrnček kukuričnej múky 1 hrnček vody soľ mleté čierne korenie rozmarín sušený cesnak 3 veľké zemiaky olej Omáčka: sriracha kečup sójová omáčka citrónová šťava 1. Karfiol rozdrobíme na menšie ružičky, poriadne umyjeme a

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Špenát s cesnakovou kašou a opečenými arašidmi

300 g mrazeného špenátového pyré 125 ml rastlinnej smotany na varenie 4 strúčiky cesnaku 1 malá cibuľa majorán soľ mleté čierne korenie 4 veľké zemiaky 1 pl rastlinného masla 1/2 hrnčeka nesolených arašidov olej 1 pl petržlenovej vňate 1. Cibuľu

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Krémové paradajkové rizoto

3/4 hrnčeka ryže 1/2  cibule 1/2 stonky stopkového zeleru 1 malá mrkva soľ mleté čierne korenie 1  konzerva lúpaných paradajok olej 4 cherry paradajky 2 pl bieleho vína cukor citrónová šťava 1 pl rastlinného masla 1. Cibuľu a mrkvu ošúpeme,

Pozrieť »
Dezerty

Čoko-avokádový puding

1 väčšie mäkké, zrelé avokádo 2 čl kakaa 2 väčšie banány 1/4 hrnčeka rastlinného mlieka 1,5 čl konopných semienok maliny na ozdobenie 1. Avokádo a banán nakrájame do mixovacej misky, vysypeme do nej kakao a nalejeme rastlinné mlieko. 2. Všetko

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Jablkovo-tekvicová quesadilla s rukolou

1,5 cibule 1/4 hrnčeka zeleninového vývaru 1 čl balsamica (voliteľné) 1/3 hokaido tekvice 1 čl javorového sirupu (alebo iné sladidlo) čili mletá údená červená paprika sušený rozmarín 1 jablko 2 tortilly hrsť rukole 3 pl rastlinnej majonézy 1. V hrnci

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Hlivový paprikáš s haluškami

Paprikáš 500 g hlivy ustricovej 1,5 cibule 1/2 hrnčeka rastlinnej alternatívy smotany na varenie 1 pl hladkej múky majoránka mletá červená paprika čili mleté čierne korenie soľ olej voda 1 pl citrónovej šťavy Halušky: 1 hrnček hladkej múky soľ voda

Pozrieť »
Raňajky

Cícerovo-cibuľová omeleta

Čas prípravy15 min. Kuchyňa Slovenská Európska Typ jedla Raňajky Spôsob Varenia / Prípravy Smaženie Ingrediencie čierna soľ 12 pl cícerovej múky extra hladkej mleté čierne korenie kurkuma voda olej mladá cibuľka 6 ks papriky v oleji 2 hrnčeky mladého špenátu

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Opekaná ryža so zeleninou a ananásom

1/2 hrnčeka Basmati ryže 1,5 hrnčeka vody 1 strúčik cesnaku 1/2 cibule 1,5 mrkvy 1/2 červenej kápie 1/2 hrnčeka mrazeného hrášku 1/5 čerstvého ananásu alebo 1/3  konzervovaného ananásu 1/4 hrnčeka kešu orieškov (alebo iných orechov) 2  pl sójovej omáčky 1

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Zapekané klobaňové zemiaky

5 zemiakov 1 cibuľa 2/3 klobane (rastlinná klobása) mleté čierne korenie soľ údená mletá červená paprika korenie na pečené zemiaky/grilovacie korenie olej 1 rastlinná smotana na varenie 1 pl lahôdkové droždie 1. Očistené a umyté zemiaky nakrájame na krúžky alebo

Pozrieť »
Raňajky

Parížsky šalát

Čas prípravy10 min. Kuchyňa Slovenská Európska Typ jedla Raňajky Šaláty Ingrediencie 100 g rastlinnej alternatívy šunky 3/4 sojanézy 4 kyslé uhorky (cca 80 g) 1/2 hrnčeka sterilizovaného hrášku 1 čl horčice čierne korenie soľ 1/2 malej červenej cibule 1 čl

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Tekvicové kari

1/2 veľkej cibule 2 strúčiky cesnaku 2,5 cm čerstvého zázvoru kari mletý koriander 1/3 maslovej tekvice alebo 1/2 hokkaido tekvice 1 konzerva krájaných paradajok 1/3 konzervy kokosovej smotany na varenie 1/2 hrnčeka vody 2 hrnčeky mladého špenátu 1/2 hrnčeka ryže

Pozrieť »
Dezerty

Chia jahodový puding

(Recept je ideálne pripraviť večer) 2 hrnčeky mrazených jahôd 200 ml kokosovej smotany na varenie 1/4 hrnčeka vody 4 pl chia semienok 1 kopcovitá čl strúhaného kokosu cukor/agáve alebo javorový sirup (na dosladenie) 1. Mrazené jahody (zopár si odložíme nabok

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Špagety s cícerovými guľôčkami

(recept na približne 3 porcie) Zmes na guľky: 1,5 pl mletého ľanového semienka olivový olej 3 strúčiky cesnaku 1/2 hrnčeka strúhanky 1/2 hrnčeka čerstvých bazalkových lístkov ½ hrnčeka posekaných sušených paradajok v oleji 1/2 hrnčeka domáceho rastlinného “parmezánu” soľ mletá

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Lepenec ala „cigánska pečienka“

4 väčšie krajce chleba/2 väčšie žemle 2 cibule olej 1 balenie výrobku Kukuřízek soľ mleté čierne korenie grilovacie korenie ľadový šalát (podľa preferencie ako príloha) 2-3 pl horčice 1. Cibuľu si nakrájame na pásiky a vhodíme ju do asi 1

Pozrieť »
Raňajky

Rastlinná syrovo-cesnaková pomazánka

Čas prípravy10 min. Kuchyňa Slovenská Európska Typ jedla Raňajky Nátierky Spôsob Varenia / Prípravy Miešanie Ingrediencie 1 ks rastlinný tavený syr 2 strúčiky cesnaku pažítka čerstvý chlieb 1 šalotka alebo klasická menšia cibuľa 2 pl rastlinného masla soľ korenie lahôdkové

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Ratatouille

1 cuketa 1 červená paprika 5 cherry paradajok soľ čierne mleté korenie tymián rozmarín 1 konzerva paradajkového pretlaku 1/2 hrnčeka ryže 1 malá cibuľa 1 strúčik cesnaku vegeta olej 1. Cuketu, papriku a cherry paradajky pokrájame na skutočne drobné kúsky.

Pozrieť »
Hlavné jedlá

Cícerové kari s kokosovým mliekom

1/2 cibule olivový olej 2 strúčiky cesnaku 1 pl čerstvého zázvoru čili kari mletá rasca mletý koriander mletá červená paprika garam masala korenie (voliteľné) 1 konzerva lúpaných krájaných paradajok v pretlaku 1/2 konzervy kokosovej smotany na varenie 1 konzerva cíceru

Pozrieť »
Raňajky

Ovocno-ovsená miska

Ideálne je pripraviť si tento recept už večer, deň vopred. Čas prípravy15 min. Kuchyňa Slovenská Európska Typ jedla Raňajky Dezert Ingrediencie 2 grepy 1 banán 4 pl tahini 4 čl ľanových semienok 4 čl chia semienok 8 pl ovsených vločiek

Pozrieť »